søndag 20. juni 2010

Sommeravslutningsuken 2010

Den siste skoleuken ble virkelig den store sommeravslutningsuken. Egentlig skulle Martine og Benjamin ha avslutninger uken før, men Benjamins ble avlyst pga regn og Martines ble utsatt av samme grunn.

På søndagen før denne uken begynte var vi i bursdag hos pappa. Vi spiste reker og kaker og koste oss på terassen til mamma og pappa i Son. Det var hyggelig å se alle igjen, spesielt lille Jenny, som er blitt 7 måneder (tør ikke legge ut bilde av henne, tror ikke det er så populært hos bror..).

Mandag var en slitsom dag på jobb, og jeg ble faktisk så sint på elevene (eller skuffet) etter fellesøving på "We are the world" at jeg sa at jeg kom til å kjøre hjem fra avslutningen hvis de ikke kunne oppføre seg. Da ble de litt mer stille.... Men på kvelden var det avslutning på Stryken med Martines klasse og det var koselig, men kaldt...brrrrr....savnet nesten stillongs.... Martine og to venninner hadde laget egen dans, og ville helst danse i bikinitopp, men da sa mor nei...de er jo bare 10 år og er ikke Rihanna.. Men de var flinke da!

Tirsdag var det skoleavslutning på min egen skole. "We are the world"-øvingen gikk mye bedre nå, jeg fikk vist at jeg kan sette opp og bruke lydanlegg ;-) og etter balldag (skårte 3 av 4 lærermål i siste fotballkamp, med venstre ben...) og en tur innom Lin med salatspising, skifting og skravling, var vi klare for å vise frem sanger, sketsjer, moteoppvisning og heleskolenkoret til foreldre og søsken. Jeg sang "but if we just believe, theres no way we can fall"-strofen med to andre voksne, og alle klarte seg bra. Litt gøy!

index.php.jpg

Onsdag: Fri med kjolesøm, produksjon av 24 kort og cd-er til elevene, litt lesing i solen og lengting ut i skogen, løpetur, kjøring av barn, og til slutt 7.trinns-avslutning på Hagen skole. Gruet meg litt, men ville gjerne gå. Hadde denne klassen da de gikk i andre og tredje, og det var spesielt en elev jeg ville hilse på, og se om hadde det bra. Hun har hatt en vanskeligere start på livet enn de fleste, og sliter ennå, og jeg hadde god kontakt med henne da jeg hadde henne som elev. Hun var blitt stor, men var fortsatt usikker og "skjør", og hun ble glad for at jeg kom. Hun ville ringe meg hvis hun var på Harestua, og fikk mobilnr mitt. Håper jeg får muligheten til å hjelpe henne og være der for henne senere.

Torsdag var siste dagen med elever. Det var en fin start på dagen med aktiviteter ute, men noen elever var litt for "høye" i andre økt, og det ble ikke den gode avslutningen jeg hadde håpet på... Men jeg ønsket alle sammen en god sommer, og vet at jeg ser dem igjen til høsten, selv om jeg får nye elever. Ikke så vemodig avskjed med andre ord.... Etter en hyggelig samling med kjempegod salat og foccachia-brød hos Marte (og Wenche og jeg stilte i nesten likt antrekk uten å ha avtalt det... lik smak... ) dro vi alle i personalet + noen i styret på "Urbane Totninger"-showet på Kapp. Kjempemoro! Og så var det kinarestaurant etterpå. Vårruller...helt greit...forhåpentligvis ikke laget av hund eller katt...litt skeptisk til kinamat? Jepp....

Fredag - rydding på jobb, og VG-lista topp 20 i regn...

Nå er det søndag, vi har vært i dåp for Alfred på Grunerløkka, og jeg ser frem til to dager med ferie før montessorikurset begynner... Må bare ordne pass til Martine en av dagene så hun slipper nødpass igjen...


Ingen kommentarer: