mandag 31. mai 2010

Danseforestillingshelg



Det er det 7. året Victoria danser på "Touch of dance", og Martine er på sitt 4. år. Det har med andre år vært maaange timer i bilen med kjøring til og fra Nittedal de siste årene, minumum 2 ganger i uka, det har vært mange generalprøver, kostymer, sminking (som jeg virkelig ikke har peiling på, Victoria måtte ta over da jeg prøvde å sminke Martine..), kakelevering, køståing, flotte forestillinger, nervøse jenter, "hypre" jenter, glade jenter, stolt mamma, osv...

Når man har vært med på dette lærer man etterhvert hva som er lurt og ikke lurt, og noe lærer man aldri.. Man må f.eks være tiiidlig ute for å stille seg i kø for å få gode plasser, billettene blir ikke utsolgt, det er lurt å vente til slutten av pausen med å kjøpe kaker, generalprøven kan ta lang tid, jentene bør ha med seg matpakke, og det er hyggelig å se alle forestillingene, gjerne vie en til bilde- og filmtaking.. Det jeg aldri lærer er at folk løper fort inn i salen og tar av maaange plasser, det er lurt å spise noe før forestillingene (kaker metter ikke, og 7-eleven har ikke så god mat egentlig..) og det blir ikke så gode bilder som jeg tror..

Forestillingen iår var Yo!PeterPan, en hip-hop versjon av eventyret med innslag av jazz og klassisk. Tøff dans, musikk og koreografi, og jeg synes selvfølgelig jentene mine var kjempeflinke!! Gleder med til neste år, og håper begge jentene fortsetter, vet Victoria er i tvil, og det respekterer jeg, men vet hun har stor glede av dansingen, og det er viktig å drive med noe man har glede av... Man lever jo bare en gang :-)

Ingen kommentarer: